Runoja ja ajatuksia ystävyydestä

(kuva: fanniilo)

...Aivan niin, kettu sanoi.
Nyt sinä et ole minulle vielä muuta kuin aivan samanlainen pieni poika
kuin satatuhatta muuta pikkupoikaa.
Enkä minä tarvitse sinua
– etkä sinä minua.

Minä olen samanlainen kettu kuin satatuhatta muuta.
Mutta, jos sinä kesytät minut, niin me tarvitsemme toinen toisiamme.
Sinusta tulee minulle ainoa maailmassa.
Ja minusta tulee sinulle ainoa maailmassa...
- Antoine de Saint-Exupéry -

*****

Toivoisin olevani villasukat,
jos jalkojasi palelee,
nenäliina,
jos sinua itkettää,
virkistävä juoma,
jos olet väsynyt ja sinua janottaa,
enkeli, joka sinua auttaa,
jos apua tarvitset.
Toivoisin olevani ystävä,
joka sinua ilahduttaa
- Marleena Ansio -

*****

Ystävä on sellainen ihminen,
joka tietää sinusta paljon ja kuitenkin pitää sinusta
- ja josta sinä pidät,
vaikka hän tietääkin sinusta niin paljon.
- Matti J. Kuronen 

*****

"Ystävyyden todistus on se,
että todella pysyy ystävänä,
vaikka onkin eri mieltä jostain asiasta."
- Jawaharlal Nehru 

*****

Tuntea joku,
jonka kanssa vallitsee yhteisymmärrys välimatkoista tai
lausumattomista ajatuksista huolimatta
- se voi tehdä tästä maailmasta puutarhan.
- Johann Wolfgang Von Goethe -

Kommentit

Tämän blogin suosituimmat tekstit

Kahlil Gibran

Apilat ja uskomukset

Kuukausilorut